فرض کنید که شما به عنوان مدیریت مطب میخواهید یک کمپین تبلیغاتی برای مطب یا کلینیک درمانی خود انجام دهید. بالطبع هر تبلیغی باید حاوی پیام مهمی باشد. همین پیام قرار است که کلینیک شما را به دیگران معرفی کند. حال از خود بپرسید: آیا این تبلیغ ارزش متمایزی را به بیماران بازگو میکند؟ همین سوال خیلی ساده و محاورهای میتواند میلیونها تومان از هزینههای تبلیغاتی شما را کاهش دهد و بازگشت بیشتر سرمایه را برای شما به همراه داشته باشد.
برای مثال مدیریت مطب و کلینیک تصمیم دارد شیوه درمانی جدیدی را که به تازگی در مطب یا کلینیک برای درمان یک بیماری خاص استفاده می شود در تبلیغات نشان دهد. قبل از اینکه تبلیغی در این زمینه ساخته شود باید از خود بپرسید: آیا بیماران تفاوت این شیوه درمان جدید را با سایر شیوه ها درک می کنند؟ آیا کارایی این روش درمانی را می دانند؟
یا اگر مدیریت مطب بخواهد تجهیزات پزشکی پیشرفته ای که به تازگی برای مطب یا کلینیک خریداری شده است در تبلیغات ذکر شود. در گام نخست باید این سوالات مطرح شود که: آیا برای بیماران مهم است که کلینیک درمانی شما چه تجهیزاتی دارد؟ آیا آنها به قیمت گران این تجهیزات اهمیت میدهند؟ اصلا آیا بیماران تفاوت میان دستگاهها و تجهیزات مختلف را درک میکنند؟ و آیا میدانند که کارایی این تجهیزات به چه صورت است؟
اگر پیام شما به این گونه باشد که برای مثال شیوه درمان جدید چگونه مشکل شما را برطرف می کند. یا کیفیت درمان با این روش چگونه خواهد بود. یا پیام تبلیغی شما برای تجهیزی به این صورت باشد که به بیماران بگوید چگونه این تجهیز در کیفیت درمان بیماران نقش خواهد داشت و حتی در این میان از تجربه بیماران نیز از نمونه ای بهره ببرید، مطمئنا مخاطبان تبلیغ شما نیز برداشت موردنظر شما را خواهند داشت.
اگر پیش از اینکه تبلیغی ساخته شود هدف شما از تبلیغ و اینکه تبلیغ چه ویژگی متمایزی از شما را بازگو می کند مشخص باشد قطعا به روند تبلیغات شما کمک خواهد کرد و به شیوه بیان پیام تبلیغاتی شما جهت خواهد داد.
مخاطبان هدف خود را بشناسید. باید بدانید که برای چه کسی پیام تبلیغاتی میفرستید. در این صورت میزان هزینه، نوع محتوا، چارچوب طراحی و شیوه ارسال پیام شما مشخص خواهد بود. پولی که برای بیماران بالقوه شما خرج نشود، یک سرمایهگذاری بدون بازگشت است!
برای شناسایی مخاطبان هدف باید نکاتی را رعایت کنید:
مدیریت مطب نخست بداند که برای چه کسانی باید تبلیغ کند؛ سپس بودجه آن را مشخص کنید. اگر مدیریت مطب کوچکی را بر عهده دارید نیازی به تبلیغاتی در سطح ملی ندارید! شاید مدیریت مرکز درمانی مجهزی را بر عهده دارید که در محدوده کوچکی شناخته شده است و لازم است فعالیت تبلیغاتی گسترده ای داشته باشد.
لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام
سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.
مقالات مرتبط:
چطور زمان انتظار را برای بیماران جذاب کنیم
ویژگی های یک مطب استاندارد
چطور با بیماران صحبت کنیم.
ویژگی های یک پزشک موفق
درباره این سایت